måndag 25 september 2017

Fisk med gräslökssås

Jag var sugen på fisk, men inte resten av familjen. Så dom fick ta rester från helgen och så gjorde jag en god och enkel fiskrätt till mig. Precis lagom för middag och en matlåda. Det går ju självklart bra att dubbla receptet om ni är fler som ska äta :)

2 portioner
400 gr alaska pollock
2,5 dl Milda mat extra, 4%
1 fiskbuljongtärning
ca 2 msk hacka gräslök, gärna färsk

Sätt ugnen på 200 grader. Se till att fisken är tinad, "krama" gärna ur den för att få bort överflödig vätska. Lägg den i en ugnsfast form.
Häll grädden och gräslöken i en kastrull, smula ner buljongtärningen. Värm och vispa tills buljongtärningen har löst upp sig. Häll såsen över fisken och ställ formen i ugnen. Låt den stå ca 15-20 min, tills fisken är klar.
Servera med kokt potatis och grönsallad.



Sp-värdet blir 4 sp/port.
Jag serverad med 100 gr kokt potatis, 2 sp samt hade 1 tsk olivolja på salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar